maandag 10 februari 2014

REVIEW: JOUER MATTE MOISTURE TINT

Verschillende bb creams en foundations heb ik gebruikt, maar eigenlijk nog nooit een getinte moisturiser. Deze mooie getinte moisturiser zag ik bij missglamorazzi op Youtube. Zij was er dol op. Ik zocht op internet waar ik deze kon vinden. Uiteindelijk belandde ik bij de webshop www.cultbeauty.co.uk. Het is een webshop uit Engeland die ook naar Nederland verzendt! Ik was helemaal blij.

Binnen een week is je pakketje in huis, wat ik erg snel vind!
De verpakking ziet er mooi uit, naar mijn mening. Gewoon lekker strak.



De getinte moisturiser bevat SPF 15. SPF is een beschermingsfactor tegen de zon. Je gezicht is dus na het aanbrengen van deze fijne moisturiser ook nog eens beschermd tegen de zon. Ook is hij olie-vrij, wat prettig is voor de vette huidjes onder ons. In de tube zit 50 ml.



Ik heb de kleur nude, die geschikt is voor de lichte tot medium huidskleuren. Hij heeft een gele ondertoon.
Op de foto's hieronder lijkt hij vrij donker, maar zodra je het aanbrengt op je gezicht en het gaat blenden valt dat heel erg mee en is het echt niet zo donker, geloof me!


Conclusie

Verpakking: mooi en handig. Niks bijzonders, maar helemaal goed wat mij betreft.

Kleuren: er zijn in totaal 5 kleuren, wat niet erg veel is. Wel zijn de kleuren voor de hele lichte huid naar de vrij donkere, getinte huid, dus een match vinden is eigenlijk best oké. De kleuren zijn porcelain voor de erg lichte teint, linen voor de lichte teint, nude voor de lichte tot medium teint, chamomile voor de medium teint en hazel voor de getinte/bruine teint.

Applicatie: ik vind hem erg fijn werken. Ik gebruik de Real Techniques Expert Face Brush maar ik denk dat je ook heel goed je vingers of een beauty blender kunt gebruiken.

Dekking: medium. Hij dekt niet alles, maar hij egaliseert mijn teint zeker. Ik persoonlijk vind een medium dekking altijd het fijnst zodat je eigen huid er toch een beetje door komt, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij dekt, maar je ziet niet een compleet gedekt gezicht waardoor je (naar mijn mening) veel sneller een "foundation-gezicht" gaat krijgen. En dat willen we niet!

Finish: hij geeft een mooie, semi-matte finish. Je gezicht is niet compleet mat. Nu heb ik een super vette T-zone, dus ik moet eigenlijk altijd, wat voor foundation/bb cream/getinte moisturiser ik ook gebruik, na een tijdje weer poederen. Maar voor een getinte moisturiser, is dit een super product. Want dit is volgens mij de enige die een matte finish heeft in plaats van glowy.

Prijs: dit is het enige minpunt. Hij is toch wel aan de prijzige kant als je gewend bent aan foundations van de drogist (like me!). Hij is £30 (ongeveer €36) op de site waar ik hem heb gekocht (www.cultbeauty.co.uk).

Hier heb ik de Jouer Matte Moisture Tint op mijn gezicht inclusief bronzer, blush, poeder en oogmake-up.

Al met al ben ik heel tevreden met dit product! Dus als je op zoek bent naar een mooie, matte (!) getinte moisturiser en wil je best wat meer centjes eraan uitgeven: Jouer Matte Moisture Tint!

Liefs,

Naomi


2 opmerkingen:

  1. hij is echt mooi! ik kende dit merk nog niet! groetjes Bertine - www.aboutfashion.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende Jouer hiervoor ook nog niet en ik hoor er gek genoeg ook niet heel erg veel over. Hij is inderdaad heel mooi! Bedankt voor je berichtje en bezoekje op mijn blog! Liefs

      Verwijderen